Translate?

Veelgestelde vragen over het cliëntenportaal

Veel vragen zijn ons al eens gesteld. Deze hebben we samen met de antwoorden voor u op een rij gezet.

Over het cliëntenportaal

Het cliëntenportaal is een online portaal dat digitaal toegang geeft tot uw dossier. Hiermee kunt u als cliënt van GGZ inGeest of Prezens via internet uw eigen dossier bekijken. Zo ziet u altijd en overal de informatie in uw dossier. Ook bekijkt u makkelijk de datum en tijd van alle behandelafspraken die u voor de toekomst heeft gemaakt. U doet dit waar en wanneer het u het beste uitkomt. Op uw mobiele telefoon, tablet of computer.

Met het cliëntenportaal heeft u meer invloed op uw behandeling. U kunt altijd en overal via internet de informatie in uw dossier bekijken. U kunt deze informatie bespreken met uw behandelaar. Ook bekijkt u makkelijk de datum en tijd van alle behandelafspraken die u heeft gemaakt.

U kunt ook een digitale kopie van uw dossier opvragen. Maar het cliëntenportaal maakt de toegang tot uw dossier veel eenvoudiger en sneller. U kunt altijd en overal via internet uw huidige gegevens en toekomstige behandelafspraken bekijken. Waar en wanneer het u het beste uitkomt. Op uw mobiele telefoon, tablet of computer.

Wilt u geen gebruik maken van het cliëntenportaal, dan blijft het mogelijk om een digitale kopie van uw dossier bij uw behandelaar op te vragen.

U kunt het cliëntenportaal openen op uw mobiele telefoon, tablet of computer. Uw apparaat moet wel toegang hebben tot internet. U gebruikt hierbij de internetbrowser op uw apparaat. Het beste resultaat heeft u op uw computer of tablet.

Houdt u er wel rekening mee dat gebruik van uw mobiele telefoon kan zorgen voor extra kosten op uw telefoonrekening. Dit is afhankelijk van uw eigen telefoonabonnement.

Er is geen app van het cliëntenportaal beschikbaar. U kunt uiteraard wel een snelkoppeling maken op het scherm van uw telefoon.

U kunt het cliëntenportaal openen met alle moderne internetprogramma’s. Voorbeelden zijn Google Chrome en Microsoft Edge. Wij adviseren u altijd om de nieuwste beveiligingsupdates te installeren.

Microsoft Internet Explorer is verouderd en hiermee kunt u het cliëntenportaal niet goed openen.

Inloggen

U gebruikt uw DigiD om in te loggen bij het cliëntenportaal. Klik op de knop Mijn GGZ inGeest op onze website, of ga rechtstreeks naar https://client.ggzingeest.nl. Klik op de knop Inloggen met DigiD en volg de instructies.

Ja, om in te loggen op het cliëntenportaal maakt u gebruik van uw DigiD.

Om in te loggen op het cliëntenportaal maakt u gebruik van uw DigiD. U heeft daarom geen aparte gebruikersnaam of wachtwoord nodig.

Wanneer u niet kunt inloggen op het cliëntenportaal stuurt u een mail aan servicedesk@ggzingeest.nl. Onze servicedesk reageert zo snel mogelijk. (tip: veilig e-mailen)

Wanneer u uw gebruikersnaam of wachtwoord van DigiD bent vergeten, kunt u deze op de website van DigiD (https://www.digid.nl/) herstellen. Ook kunt u daar een andere inlogmethode met DigiD kiezen.

Beveiliging en privacy

De verbinding met het cliëntenportaal is goed beveiligd. U opent het cliëntenportaal met alle moderne internetprogramma’s (browsers) automatisch met een beveiligde verbinding. Voorbeelden zijn Google Chrome en Microsoft Edge.

Wij adviseren u altijd om de nieuwste beveiligingsupdates te installeren.

De inhoud van het cliëntenportaal is goed beveiligd door de beveiligde toegang via DigiD en de beveiligde verbinding van uw internetprogramma (browser).

Sommige informatie in uw dossier is opgeslagen als pdf- of Word-bestand. Wanneer u deze bestanden uit uw cliëntendossier downloadt, haalt u informatie uit onze beveiligde omgeving en plaatst u die op uw eigen computer, tablet of mobiele telefoon. Vanaf dat moment is de zorgvuldige omgang met deze informatie uw eigen verantwoordelijkheid.

Het cliëntenportaal is uw persoonlijke online toegang tot uw toekomstige afspraken en uw dossier. Niemand anders kan in uw cliëntenportaal kijken.

Meer informatie over toegang tot uw dossier en waarvoor GGZ inGeest de informatie daarin mag gebruiken vindt u op onze website.

Cliëntenportaal en het dossier

Zodra u bent ingelogd komt u terecht op de voorpagina (dashboard) van het cliëntenportaal. Op deze pagina ziet u hoeveel toekomstige afspraken u heeft.

Daarnaast ziet u op het dashboard ook hoeveel onderdelen er in uw dossier zitten. U opent de toekomstige afspraken door in het Menu op de knop Afspraken te klikken. U opent de onderdelen van uw dossier door in het Menu op de knop Zorgdossier te klikken. Hier vindt u bijna alle onderdelen van uw dossier. Door technische beperkingen zijn er enkele onderdelen niet via het cliëntenportaal te openen.

In uw dossier ziet u alleen de informatie over uw huidige behandeling. Bent u eerder in behandeling geweest bij GGZ inGeest en wilt u ook deze informatie inzien, vraagt u dan uw behandelaar om een digitale kopie van uw dossier.

Wanneer u in het cliëntenportaal alleen uw toekomstige afspraken ziet en geen toegang heeft tot uw dossier vraagt u uw behandelaar om uw dossier aan het cliëntenportaal te koppelen. Daarna ziet u op het dashboard ook hoeveel onderdelen er in uw dossier zitten. Door technische beperkingen zijn er enkele onderdelen niet via het cliëntenportaal te openen.

U opent de onderdelen van uw dossier door in het Menu op de knop Zorgdossier te klikken. Hier vindt u bijna alle onderdelen van uw dossier.

Zodra u bent ingelogd komt u terecht op de voorpagina (dashboard) van het cliëntenportaal. U opent uw persoonlijke gegevens door in het Menu op de knop Profiel te klikken.

Via het cliëntenportaal kunt u uw persoonlijke gegevens niet veranderen. Het kan zijn dat u een fout aantreft in uw persoonlijke gegevens. Bespreekt u dit dan met uw behandelaar. Uw behandelaar kan de gegevens in het dossier (laten) veranderen.

Zodra u bent ingelogd komt u terecht op de voorpagina (dashboard) van het cliëntenportaal. Op deze pagina ziet u hoeveel toekomstige afspraken u heeft. U opent de toekomstige afspraken door in het Menu op de knop Afspraken te klikken.

Nee, u kunt via het cliëntenportaal geen behandelafspraken maken of afzeggen. U kunt dit doen op de manier die u gewend bent.

Zodra u bent ingelogd komt u terecht op de voorpagina (dashboard) van het cliëntenportaal. Heeft u uw behandelaar gevraagd om uw dossier aan het cliëntenportaal te koppelen, dan ziet u op deze pagina hoeveel onderdelen er in uw dossier zitten. U opent de onderdelen van uw dossier door in het Menu op de knop Zorgdossier te klikken.

Via het cliëntenportaal kunt u zelf geen informatie in uw dossier veranderen. Het kan zijn dat u een fout aantreft in uw dossier, of dat u het niet eens bent met bepaalde informatie. Bespreekt u dit dan met uw behandelaar. Uw behandelaar kan de gegevens (laten) veranderen of in uw dossier opschrijven dat u het niet eens bent met bepaalde informatie.

Het kan zijn dat u vragen heeft over informatie in uw dossier. Bespreekt u dit dan indien mogelijk tijdens uw volgende afspraak met uw behandelaar.

Het kan zijn dat u een fout aantreft in uw dossier, of dat u het niet eens bent met bepaalde informatie. Bespreekt u dit dan met uw behandelaar. Uw behandelaar kan de gegevens in het dossier (laten) veranderen of noteren dat u het niet eens bent met bepaalde informatie.

U kunt de meeste informatie in uw dossier alleen bekijken en niet kopiëren, delen of opslaan.

Sommige informatie is in uw dossier opgeslagen als pdf- of Word-bestand. U opent deze bestanden door erop te klikken. Vervolgens klikt u op Download. Het bestand wordt daarbij opgeslagen op uw eigen computer, tablet of mobiele telefoon. Hierna kunt u het bestand openen zoals u dit gewend bent.

Wij adviseren u alleen bestanden uit uw dossier te downloaden op uw eigen computer, tablet of mobiele telefoon. Gebruik hiervoor nooit een computer die ook door anderen kan worden gebruikt, zoals een computer in een bibliotheek.

Uitloggen

U logt uit door in het Menu op de knop Uitloggen te klikken. Hiermee sluit u het cliëntenportaal. Log als u klaar bent met het cliëntenportaal om veiligheidsredenen altijd uit via het menu Uitloggen.

Ondersteuning

Het kan zijn dat u bij het gebruik van het cliëntenportaal problemen heeft. Omschrijft u uw probleem zo duidelijk mogelijk in een mail aan servicedesk@ggzingeest.nl. Onze servicedesk reageert zo snel mogelijk. (tip: veilig e-mailen)

Ja, wanneer u bent ingelogd in het cliëntenportaal kunt u een korte introductie bekijken over het gebruik van het cliëntenportaal. U bekijkt deze introductie door in het Menu op Introductie tour te klikken.

In de introductie ziet u alle mogelijkheden van het cliëntenportaal. Na afloop van de video komt u in het overzicht van uw behandelafspraken. U kunt de video net zo vaak bekijken als u prettig vindt.

Ook hebben wij korte instructiefilmpjes over het gebruik van het cliëntenportaal voor u gemaakt.