Cliëntenraad

De cliëntenraad komt op voor de belangen van alle cliënten bij GGZ inGeest. Ook geeft de cliëntenraad advies aan de raad van bestuur.

Versterking gezocht voor de cliëntenraad!

Wil je meedenken en meepraten over het reilen en zeilen bij GGZ inGeest? Heb je een kritische blik en frisse ideeën over hoe GGZ inGeest zaken voor patiënten
kan verbeteren en vernieuwen? Word dan lid van de cliëntenraad.

Word lid van ons cliëntenpanel!

De Cliëntenraad van GGZ inGeest is op zoek naar leden voor ons cliëntenpanel. Als lid van ons cliëntenpanel ontvang je 2 tot 4 maal per jaar per email een link naar een korte online vragenlijst over thema’s waarover wij de mening van onze cliënten willen weten. De antwoorden worden anoniem behandeld. Wil jij jouw stem laten gelden? Meld je dan aan via https://l.ead.me/clientenpanel. Als dank voor je deelname verloten wij na iedere vragenlijst een VVV bon onder de deelnemende cliënten.

Wat zijn de gevolgen van beslissingen voor patiënten?

De cliëntenraad kijkt goed naar de gevolgen van beslissingen voor patiënten. Op basis daarvan geeft de raad advies. Met een ongevraagd advies geven we een teken, een tip of uiten we onze bezorgdheid over bepaalde ontwikkelingen. De cliëntenraad maakt geen beleid, maar praat en denkt mee over het besturen van de instelling.

Laat de cliëntenraad weten wat u vindt

De cliëntenraad hoort graag wat u van GGZ inGeest vindt. Of het nu een kritische reactie is, een tip hoe de zorg beter kan of een compliment.

Uw mening is voor ons heel belangrijk om de zorg beter te maken.

Cliëntenmagazine 'Pillotalk'

De Cliëntenraad van GGZ inGeest vond het tijd worden voor een heus magazine over medicatie, waarin onze visie “Niet te snel, niet te lang en aandacht voor de cliënt” wordt uitgedragen. Pillotalk is het resultaat! Hierin vind je informatie over afbouwen, shared decision making, interviews met voorschrijvers en ervaringsdeskundigen en nog veel meer! We hopen met ons magazine bewustwording te kweken bij voorschrijvers en andere geïnteresseerden om steeds het perspectief van de gebruiker van medicatie centraal te zetten. Veel leesplezier!

Hoe stelt u een eigen plan van aanpak op?

Mind heeft een handreiking geschreven voor patiënten hoe een eigen plan van aanpak op te stellen.

Leden

De cliëntenraad bestaat uit:

  • Jennifer Alvarez
  • Gordon van der Avoort, voorzitter a.i.
  • Kevin Barnas
  • Kim Braam
  • Dirk Godwaldt
  • Diana van ’t Hag, voorzittersteam
  • Armanda Huijg
  • Annelies Meuleman
  • Vicky Rudge, voorzittersteam
  • Rien Smit
  • Kees Straks
  • Vera Wesdorp

Contact

Patrick Bassant en Teddie van Buren ondersteunen de cliëntenraad.
Zij zijn bereikbaar via:
023 518 7445
clientenraad@ggzingeest.nl (tip: veilig e-mailen)

Denise Hagmeijer is coördinator taakgroep achterbanraadpleging, bereikbaar via d.hagmeijer@ggzingeest.nl

Lid worden

De cliëntenraard kan nog nieuwe leden gebruiken. Denk mee, doe mee! Informeer of solliciteer met een beknopte cv en motivatiebrief naar clientenraad@ggzingeest.nl (tip: veilig e-mailen)
023 518 7445

Wat levert het op?

  • U werkt samen met anderen, vanuit uw eigen ervaring, aan doelen waar veel mensen belang bij hebben.
  • U kunt relevante cursussen/trainingen volgen en evenementen bezoeken.
  • U komt meer te weten over de zorg en de instelling.
  • U krijgt reis- en onkostenvergoeding, vacatiegeld.

Leden van de cliëntenraad

  • hebben ervaring met de ggz, bij voorkeur als patiënt of ex-patiënt van GGZ inGeest;
  • zijn geïnteresseerd in de ontwikkelingen in de ggz, zowel landelijk als binnen GGZ inGeest;
  • zijn in staat beleidsstukken te lezen en kunnen de informatie vertalen naar de effecten voor patiënten;
  • kunnen zich goed verplaatsen in de positie van patiënten, medewerkers, bestuurders en de organisatie;
  • zijn in staat zowel zelfstandig als in samenwerkingsverband te functioneren;
  • hebben minimaal mbo werk- en denkniveau.

Het werk kost zo’n 4 tot 10 uur per week.

Cliëntenperspectief

Bent u patiënt van GGZ inGeest of bent u patiënt bij ons geweest? We vinden uw ervaringen heel belangrijk. Daarom:

  • luisteren we goed naar de mening en ervaringen van cliënten/ patiënten;
  • laten we teams, managers en directeuren binnen GGZ inGeest steeds weten wat cliënten/ patiënten belangrijk vinden;
  • en werken er steeds meer ervaringsdeskundigen in de teams.