Translate?

Kwaliteit en keurmerken

Als u cliënt bent van GGZ inGeest krijgt u goede zorg. Lees meer over onze keurmerken, en lees in ons kwaliteitsstatuut hoe we werken en voor de best mogelijke hulp zorgen.

TOPGGz: wij zijn specialist in ernstige psychische problemen

Hebt u ernstige of zeldzame psychische problemen en hebben normale behandelingen niet of niet genoeg geholpen? Dan kunt u naar één van onze afdelingen met het TOPGGz-keurmerk. Afdelingen krijgen dat keurmerk alleen als ze aan strenge eisen voldoen.

Op onze TOPGGz-afdelingen doen we wetenschappelijk onderzoek naar ernstige psychische problemen die ingewikkeld zijn en niet veel voorkomen. Wat we leren uit het onderzoek naar deze psychische problemen, gebruiken we in nieuwe behandelingen. Onze TOPGGz-afdelingen zijn:

De polikliniek angst en depressie in Amsterdam

De behandelaren van de polikliniek angst en depressie in Amsterdam zijn experts in zorg aan:

  • cliënten met ernstige, ingewikkelde of zeldzame angst-stoornissen
  • cliënten met ernstige, ingewikkelde of zeldzame dwang-stoornissen
  • cliënten met ernstige, ingewikkelde of zeldzame depressieve stoornissen

bij wie een normale behandeling niet voldoende helpt.

Het centrum voor ouderen- en neuropsychiatrie in Amsterdam

De behandelaren van het centrum voor ouderen- en neuro-psychiatrie in Amsterdam zijn experts in zorg aan:

  • oudere cliënten met ernstige psychiatrische stoornissen
  • oudere cliënten met ernstige neuro-psychiatrische stoornissen

bij wie een normale behandeling niet voldoende helpt.

Bewijs van kwaliteit: ISO 9001:2015

Sinds februari 2017 heeft GGZ inGeest het ISO 9001:2015-bewijs. Hierdoor weet u zeker:

  • dat we u en uw gezondheid het belangrijkst vinden.
  • dat onze zorg aan u van hoge kwaliteit is.
  • dat we onze zorg steeds blijven verbeteren.
  • dat wat we zeggen en doen betrouwbaar is.

Keurmerk 'Basis GGZ' (basis-ggz)

Prezens, onderdeel van GGZ inGeest, heeft het keurmerk basis-ggz. Als een organisatie het keurmerk basis-ggz krijgt, betekent dat dat de organisatie:

  • zich extra inspant om de juiste zorg te bieden op het juiste moment.
  • de lat hoger legt dan wat wettelijke verplicht is. Bijvoorbeeld als het gaat om klantgerichtheid, transparantie en het doorvoeren van vernieuwingen.
  • zich continu verbetert.
  • zich ook landelijk inzet voor de ontwikkeling van de generalistische basis-ggz.

Kwaliteitsstatuut: regels over kwaliteit

Krijgt u, of een familielid of vriend(in) een behandeling bij ons? En wilt u meer weten over de kwaliteit van onze zorg? In ons kwaliteitsstatuut staat precies hoe we werken en voor de best mogelijke hulp zorgen. U leest bijvoorbeeld:

  • wat er na uw aanmelding gebeurt
  • hoe we kiezen en wat u zelf kunt kiezen
  • hoe we ervoor zorgen dat de kwaliteit van onze zorg goed is en goed blijft

Wij werken volgens kwaliteits- en zorgstandaarden. Meer informatie daarover kunt u ook lezen op www.ggzstandaarden.nl en op www.thuisarts.nl.

Kwaliteitsstatuut