Hoe tevreden bent u over onze zorg?

We willen natuurlijk graag dat uw behandeling helpt. En dat u ook verder tevreden bent over GGZ inGeest. We gebruiken verschillende vragenlijsten om dit te meten.

Vragenlijsten om te meten of uw behandeling helpt (ROM-metingen)

Aan het begin van uw behandeling krijgt u de 1e vragenlijst. Dit noemen we een meting. De officiële naam van de meting is Routine Outcome Monitoring, ook wel ROM genoemd. Door deze meting krijgen we een goed beeld van uw klachten. We vragen u bijvoorbeeld:

  • hoe het met uw behandeling gaat,
  • hoe het met uw klachten gaat,
  • hoe u zich voelt,
  • en aan welke zorg u behoefte hebt.

Tijdens uw behandeling doen we nog één of meerdere metingen. Ook daarvoor vult u een vragenlijst in.

Bent u opgenomen in één van onze klinieken of bent u in behandeling bij een F-ACT-team? Dan vult uw behandelaar de vragenlijsten in. Eventueel samen met u.

Het doel van de metingen

De resultaten van de metingen vergelijken we met elkaar. Zo kunnen we zien of de behandeling helpt en uw klachten verminderen. Als uw behandeling niet of niet genoeg helpt, kijken we samen wat we kunnen doen om u beter te helpen.

We gebruiken de uitkomsten ook voor wetenschappelijk onderzoek.

Vragenlijst om te meten hoe tevreden u bent over GGZ inGeest

Ieder jaar of aan het einde van uw behandeling krijgt u een uitnodiging om een vragenlijst in te vullen die klanttevredenheid (patiënttevredenheid) meet. U mag invullen hoe tevreden u bent over:

  • uw behandeling,
  • de informatie die u krijgt over uw behandeling,
  • de informatie die u krijgt over medicijnen,
  • de mogelijkheden die u krijgt om te kiezen,
  • de manier waarop uw behandelaar met u omgaat (bejegening),
  • de hulp die u krijgt (krijgt u alle hulp waar u behoefte aan hebt?),
  • de verandering in uw klachten.

Tabel 1 geeft per vraag de gemiddelde score weer voor Prezens Basis GGZ (bggz), Prezens HOPE en voor alle ambulante zorg van GGZ inGeest.

Tabel 1.

Vragen over Samen Beslissen 2020 Prezens bggz Prezens HOPE Ambulant GGZinGeest
Informatie behandelmogelijkheden 4,5 4,4 4,3
Resultaten behandeling 4,3 4,4 4,1
Informatie zelfhulpprogramma's, etc. 3,5 3,3 4,3
Meebeslissen behandeling 4,4 4,5 4,2

De officiële naam van deze vragenlijst is Consumer Quality Index, ook wel CQI of CQ genoemd.

De resultaten van deze meting ‘Samen beslissen’, laten zien wat we goed doen en wat we nog kunnen verbeteren.

CQi2020

Behandelresultaten Prezens 2020

Resultaten CQI, alle subschalen

Tabel 2 geeft voor elke subschaal van de CQI de gemiddelde score weer voor Prezens Basis GGZ (bggz), Prezens HOPE en voor alle ambulante zorg van GGZ inGeest. De laatste regel bevat het rapportcijfer (schaal 1-10)

Tabel 2.

Schaalscores 2020 Prezens bggz Prezens HOPE Ambulant GGZinGeest
Samen beslissen 4,2 4,2 4,0
Bejegening 4,8 4,9 4,7
Uitvoering behandeling 4,4 4,4 4,1
Informatie cliëntenrechten 3,5 3,4 3,3
Afronding behandeling 4,2 4,0 4,0
Functioneren en beoordeling klachten 4,0 3,7 3,9
Cijfer behandeling (1-10) 8,6 (n=274) 8,3 (n=28) 8,1 (n=969)

Vraag, klacht, tip of compliment

We horen graag wat u vindt van onze zorg. Ook als u niet tevreden bent of een klacht hebt, willen we dat graag weten.

Zorgkaart Nederland

Wilt u andere mensen laten weten wat u van uw behandeling bij GGZ inGeest vindt?  Deel uw ervaringen met GGZ inGeest dan op de website van Zorgkaart Nederland.

Deel uw ervaringen op de website van Zorgkaart Nederland

zorgkaart-nederland