Translate?

Hoe tevreden bent u over onze zorg?

We willen natuurlijk graag dat uw behandeling helpt. En dat u ook verder tevreden bent over GGZ inGeest. We gebruiken verschillende vragenlijsten om dit te meten.

Vragenlijsten om te meten of uw behandeling helpt

Aan het begin van uw behandeling krijgt u de 1e vragenlijst. Dit noemen we een meting. De officiële naam van de meting is Routine Outcome Monitoring, We gebruiken ook vaak de afkorting ROM. Door deze meting krijgen we een goed beeld van uw klachten. We vragen u bijvoorbeeld:

  • hoe u zich voelt,
  • hoe het met uw klachten gaat,
  • hoe het met uw behandeling gaat,
  • en aan welke zorg u behoefte hebt.

Tijdens uw behandeling doen we nog 1 of meer van deze metingen. Ook daarvoor vult u een vragenlijst in.

Bent u opgenomen in 1 van onze klinieken of bent u in behandeling bij een FACT-team? Dan vult uw behandelaar de vragenlijsten in. Eventueel samen met u.

Waarom doen we deze metingen?

De resultaten van de metingen vergelijken we met elkaar. Zo kunnen we zien of de behandeling helpt en uw klachten verminderen. Als uw behandeling niet of niet genoeg helpt, kijken we samen wat we kunnen doen om u beter te helpen.

We gebruiken de uitkomsten ook voor wetenschappelijk onderzoek.

Vragenlijsten over hoe tevreden u bent met onze zorg

Aan het einde van uw behandeling of 1 keer per jaar krijgt u een uitnodiging om een vragenlijst in te vullen over hoe tevreden u bent over onze zorg (cliënttevredenheid). U kunt invullen hoe tevreden u bent over:

  • uw behandeling,
  • de informatie die u krijgt over uw behandeling,
  • de informatie die u krijgt over medicijnen,
  • de mogelijkheden die u krijgt om te kiezen,
  • de manier waarop uw behandelaar met u omgaat (bejegening),
  • de hulp die u krijgt (krijgt u alle hulp waar u behoefte aan hebt?),
  • de verandering in uw klachten.

De officiële naam van deze vragenlijst is Consumer Quality Index, ook wel CQI of CQ genoemd. We gebruiken versie 5.1 van de CQI vragenlijst.

Uitkomsten CQI

De tabel geeft voor alle onderwerpen van de CQI het gemiddeld cijfer voor onze ambulante zorg:

  • poliklinieken & Prezens
  • FACT
Uw tevredenheid per onderwerp * Gemiddeld cijfer
Bejegening 4,8
Bereikbaarheid 4,6
Bespreken vragenlijsten 3,4
Informatie behandeling 4,3
Informatie over bijwerkingen medicatie 4,3
Informatie over cliënten- en zelfhulporganisaties 3,5
Keuzevrijheid betrokkenheid naasten 4,2
Samen beslissen 4,5
Uitvoering behandeling 4,2
* schaal van 1 tot 5 (1 = maximaal ontevreden, 5 = maximaal tevreden)
Rapportcijfer * Gemiddelde cijfer
Rapportcijfer behandeling 8,1
* schaal van 1 tot 10 (1 = maximaal ontevreden, 10 = maximaal tevreden)

Vraag, klacht, tip of compliment

We horen graag wat u vindt van onze zorg. Ook als u niet tevreden bent of een klacht hebt, willen we dat graag weten.

Zorgkaart Nederland

Wilt u andere mensen laten weten wat u van uw behandeling bij GGZ inGeest vindt?  Deel uw ervaringen met GGZ inGeest dan op de website van Zorgkaart Nederland.

Deel uw ervaringen op de website van Zorgkaart Nederland

zorgkaart-nederland