Hoe kunnen wij u helpen?

Hulpaanbod en wachttijden

Hulpaanbod

U bent op zoek naar passende hulp voor uw klachten. Prezens en GGZ inGeest hebben een uitgebreid aanbod. Prezens voor behandeling in de basis-ggz. GGZ inGeest voor hulp bij zwaardere, ingewikkelde psychiatrische problematiek (specialistische ggz). 

Kom meer te weten over:

Wachttijden

U hebt een verwijsbrief van uw huisarts. Wanneer kunt u voor hulp bij ons terecht? Soms zijn er zoveel patiënten in behandeling, dat het langer duurt voordat wij met u een afspraak kunnen maken voor een eerste gesprek (intakegesprek) of voor de start van uw behandeling. Wij plaatsen u dan op een wachtlijst.

We zetten ons in om de wachttijd zo kort nogelijk te maken. In het overzicht met actuele wachttijden vindt u de wachttijden op dit moment bij GGZ inGeest en Prezens. De wachttijden staan in weken aangegeven.

  • Aanmeldwachttijd
    Het overzicht laat zien hoe lang (ambulante) patiënten wachten op hun eerste gesprek. De aanmeldwachttijd is de periode tussen de datum 'op de wachtlijst plaatsen' en de datum van het eerste gesprek (intakegesprek).

  • Behandelwachttijd
    Het overzicht laat zien hoe lang patiënten wachten op hun eerste behandelcontact. De behandelwachttijd is de tijd tussen de datum van het intakegesprek en de datum van het eerste behandelcontact.

De wachttijden in weken op peildatum 22 november

Wachttijden 2017

Onze teams werken op verschillende locaties. De wachttijden kunnen per locatie korter of langer uitvallen.

Wat doet u wanneer u de wachttijd te lang vindt?
Als u de wachttijd te lang vindt, kunt u altijd contact opnemen met uw zorgverzekeraar en vragen om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u helpen ervoor te zorgen dat:

  • u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt,
  • uw behandeling binnen 10 weken vanaf het intakegesprek start.

Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn afgesproken (de Treeknormen).

printen